Je kind en een suikervrij dieet?

De schokkende waarheid over suiker en kinderen

Wist je dat de meeste kinderen gemiddeld zo’n 50 kilo (!) suiker per jaar eten? Met een suikervrij dieet voor je kind kan je een hoop gezondheidsproblemen voorkomen.

Een gemiddeld dagdieet voor kinderen ziet er zo uit.

Ontbijt:

  • Glas chocolademelk (7 gram suiker)
  • Brood met vruchtenjam (8 gram suiker)
  • Tussendoor een mueslireep (12 gram suiker)
  • Aan het eind van de ochtend een glas cola (33 gram suiker)

Lunch:

  • Boterhammen met zoet beleg (10 gram suiker)
  • Glas fris (20 gram suiker)
  • ’s middags een stuk chocola (10 gram suiker)

Avondeten

  • Patat met mayonaise (4 gram suiker)
  • Vruchtenyoghurt (10 gram suiker)
  • Glaasje frisdrank (20 gram suiker)

Avondeten:

  • Patat met mayonaise (4 gram suiker)
  • Vruchtenyoghurt (10 gram suiker)

Zo zit je al snel aan de 134 gram suiker… op 1 dag! En dit is nog niet eens een uitzonderlijk  zoet dieet!

Wist je al dat slechts een tiende van ons kilocalorieengebruik uit zoetigheid en suiker zou moeten bestaan? Voor jouw kindje betekent dit niet meer dan 3 stukjes chocola, een stukje vruchtenvlaai en een theelepeltje jam … weinig he!?

Laat je kind dus niet te veel aan suiker wennen!

Een suikervrij dieet is goed voor de tanden van je kind

Suiker is erg slecht voor het gebit van je kind. Niet alleen suiker maar ook zuur, wat heel veel in producten zit als frisdranken en vruchtensappen etc. tasten het gebit van je kind aan.

Bijna ALLE voedingsmiddelen bevatten suiker. De bekendste zijn gerafineerde (witte) suiker en vruchtensuikers (fructose). Bacterieen die de tanden aantasten gebruiken deze suikers als voedsel en ze produceren tandbedervend zuur als afvalstof.

Dit zuur maakt het speeksel zuurder waardoor het glazuur van de tanden oplost beneden een bepaalde PH waarde (meeteenheid waar de zuurgraad in wordt uitgedrukt).

Het glazuur van de tanden van je kind lost op bij een PH waarde lager dan 5,5.  Bijna alle bekende frisdranken en fruitsappen hebben een PH van ver onder de 5,5.

Je kind op een suikervrij dieet zetten is dus in ieder geval goed voor zijn tanden!

Wil je een handige cursus volgen voor een suikervrij kind?

Bekijk hier de curcus suikervrije kinderen >>>